Kippenhouderij in Kenia

Van september tot november dragen we €4500 bij aan de stichting Sadia Kwale, die gemeenschappen in Kenia ondersteunt. In het dorp Bang’a ondersteunen ze drie families om op kleine schaal kippen te houden. Een deel van de kippen is bestemd als voedsel, een deel om inkomen mee te genereren, waarvan men dan ook weer nieuwe kuikens aan kan schaffen.

In de gemeenschap Riziki is het project in 2021 succesvol opgestart. Er zijn mooie kippenhokken gebouwd en kuikentjes aangeschaft. Ook volgden de leden trainingen over kippen houden en samenwerken. Ze willen het project graag opschalen. Van onze bijdrage wordt een grote kippenren in de buitenlucht gebouwd, 100 kippen aangeschaft en een hoeveelheid voer en medicijnen als startkapitaal. Lekker concreet dus!